Rajna-Duna korridor megkezdte működését
A Rajna-Duna korridor megkezdte működését
- október 12-én a kapacitástartalék közzétételével a Rajna-Duna korridor elért a működési fázisba.
A 913/2010/EU rendeletet módosító 1316/2013/EU rendelet alapján a Cseh-Szlovák vasúti árufuvarozási folyosó (RFC) átalakítása által létrejött a hét tagállamból és kilenc tagból álló Rajna-Duna folyosó. A Rajna-Duna RFC összeköti a kelet-európai termelési központokat a nyugati célpiacokkal. A korridor a Rajna folyónál lévő Strasbourg-tól Dél-Németországon, Ausztrián és Magyarországon át a Fekete-tenger partjáig, a romániai Constanta magas tengeri kikötőjéig húzódik. Ezenkívül áthalad Csehországon és Szlovákian a szlovák- ukrán határig.
Számos további árufuvarozási korridor csatlakozik az újonnan induló folyosóhoz, mint például a Kelet/kelet-mediterrán, az Alpok-Nyugat Balkán, az Atlanti és a Rajna-Alpok korridorok.
A Rajna-Duna korridor főbb jellemzői:
- - 5 111 km fő vonal;
- - 1 832 km elterelő útvonal;
- - 78 terminál, köztük több belvízi kikötő;
- - 1 nagy tengeri kikötő a Fekete-tengernél (Constanta).
A folyosó „gazdasági motorként” szolgál, amely összekapcsolja az ipari csomópontokat, lehetővé téve a vasúti áruszállítási láncokat, és ezzel támogatva a zöld és fenntartható szállítási módot Európa szívében.
További információkért keressék fel a folyosó honlapját: http://rfc-rhine-danube.eu